tisdag 28 oktober 2008

Lyxmorgon


I morse var det pressfrukost på nyöppnade Wayne's Coffee på Sveavägen 55. Där fick vi bland annat veta mer om kafékedjans samarbete med Rainforest Alliance, som säkerställer att kaffet framställs med största möjliga hänsyn till miljön och att de som arbetar får rättvisa villkor.

Dessutom blev vi serverade en smarrig frukost med krämig latte och en massa goda tillbehör. Eftersom det här blev min andra frukost idag valde jag att lyxa till det med en nötbrownie. Mums! Så här borde man få starta morgonen varje dag. Och kaféet var mysigt och rymligt, så dit kommer jag garanterat tillbaka.

, , , , , ,

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vilken god frukost. Vi har bott på landet i två år nu och det är bara just "fika på stan" som jag saknar. gott gott

Pia Wester sa...

Ser jättegott ut, men vad är det där om ser ut som en stor blå lök...?

Anonym sa...

OMG!! Vilken frukost, här blev det havregrynsgört på stående fot och sedan ut till hästarna. Men det är verkligen livet det med ;0)

~Livet i byn

Anonym sa...

Grattis, det såg oerhört fräscht ut. I dag är galan och jag har fortfarande inga kläder. Hinner inte köpa, kommer att göra syrran besviken! Har precis gjort fördigt fp:s hemsida och är superstressad. Snyft!

Anonym sa...

mysigt och det ser riktigt gott ut! tycker jag med, älskar frukost och skulle lugnt kunna äta två om dagen.

Anonym sa...

Mmm.. ja, det så _inte_ så toktigt ut! det börjar nästan kurra i magen på mig bara av att se bilden ;)

Anonym sa...

Ser jätte gott ut, ibland önskar jag att jag drack kaffe ;)
kram smillasplats.blogg.se

Anonym sa...

Åh, det ser smaskigt ut!

Anonym sa...

det sag gott ut! och lyx ska man absolut unna sig! :-)

Anonym sa...

Jag älskar Waynes för tillfället.....kan bero på att jag inte gillar kaffe sen jag blev gravid och har fått fnatt på chai-latte.....men bara den dom har på wayne´s......smått jobbigt men en gång i veckan försöker jag unna mig en iaf:) vi kanske får ta vår dejt där:)

Kramar